lördag 3 juni 2017

Gotlandsgarn

Ett litet projekt i vintras var ett par nya vantar till grabben. Han går bara i hemmastickat (-åh den pojken, mammas grabb) så det fick bli någon liten härva ull till spinnrocken. Jag fick engagera kardhjälp, men han var lättlärd.


Det blev inte alls så pjåkigt och det var något av det första som spanns på väligt länge. Nu när det är sommar längtar jag nästa till stilla, kalla vinterkvällar när spinnrocken inte har så stor konkurrens från allt möjligt annat. 

En dag nätr som helst tar jag ut en rejäl hög med angoraull och rocken i växthuset. Jag är så spinnödig och det är dessutom skönt att spinna angora utomhus med tanke på hur det flyger runt.


1 kommentar:

  1. Spinnödig, jag förstår precis! :-D
    Bra för människor, också de yngre, att se hela processen; ull blir garn blir vantar.
    Jag har en kasse gotlandsull hemma, så sugen på att komma igång med den...får bli efter midsommar.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...