onsdag 15 mars 2017

Pileflätarhelg

I höstas var vi som vanligt hos Steen Madsen i Haraldsted på pileflätarhelg. Det är så himla mysigt att vara i väg på sådant, så jag måste förstås dela med mig av detta.
Vi bodde över i Steens pileflätarhus (tänk den som har ett sådant va?!) där vi, i vanlig ordning, spenderade drygt två dygn med att fläta pil, äta gott, prata konstant och bara mysa i allmänhet.
Eftersom det var så härligt väder lyckades jag avbryta mitt hantverkande så pass mycket att jag gick ett par promenader i höstsolen. Steen bor alldeles intill en skog med gamla, knotiga träd. Dit går jag gärna.
En av grannarna har levande gräsklippare som gärna hälsar på förbipasserande.
Detta (!) var mitt projekt för helgen. Det ser inte mycket ut, men det var svår, tog lång tid och blev inte som jag ville. Det är ramen till en korg som skall förses med en invändig påse. Jag visar så småningom, när den är klar altså.
SÅå här ser det ut runt knuten från Steen. Lite avundsjuk är jag allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...