tisdag 9 december 2014

ULTRA Starstruck in Copenhagen

I helgen var vi i stora staden i väster. Köpenhamn är otroligt hektiskt i juletid. På Ströget är man som en sardin i burk. Ficktjuvana har glada dagar och vi andra lär oss aldrig.
Vi blev inte rånade, nejdå, men gjorde väl en mindre kupp. Fredag regnade det nämligen som spön i backen och söndag lika så, men just när vi var i staden var det s-o-o-o-o-ooooo-l. Vilken kupp. Sonen och jag var på stadsvandring. Vi kollade in allt det där man skall kolla in – stora granen på Rådhuspladsen, folkmyllret på Ströget (urk!), de små mysiga sidogatorna och Tivoloi (utifrå – det var nämligen minst en timmas kö för att komma in).
Jag hittade en underbar garnbutik, som kommer att bli mitt fasta besöksmål framöver. Sommerfuglen, bara ett stenkast från Nytorv. Ett måste för garnnördar.
Men egentligen var vi där för ULTRA-galan, en stjärnspäckad gala för lite äldre barn. Sonen hade sett reklamen på ULTRA och blev riktigt glad när vi köpte biljetter dit. Vare sig han eller vi visste helt exakt vad det var, men det visade sig vara en god överraskning. Man kan kalla det en anti-mobbinggala i samarbete mellan TV och Kronprinsessan Mary: D’ Nice at være nice. Sonen vågade till och med bli fotograferad ihop men ULTRAs TV-värdar. Han är helt starstruck. Glitter i ögonen och Djämes Braun i högtalarna sedan dess.
...och så lite garn till mamman. Inte alls illa, även om jag tyvärr inte kan sticka ännu. Jag hoppas och tror att det skall bli möjligt att göra det åtminstone till Jul, så varför inte locka kroppen med ett mysigt garn. Zauberball 'fick' jag, som jag hört så mycket gott om här på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...