fredag 14 november 2014

Sommarminnen 2014 - #3 Titanicutställningen i Halmstad

En ung man i hushållet har länge intresserat sig för Titanic. Han har läst böcker, byggt modeller och pratat om detta fantastiska skepp i några år. När nu utställningen kom till Halmstad var det faktiskt en självklarhet att vi skulle åka dit.
Bildkälla: destinationhalmstad.se/gora/evenemang/titanic.html
 Utställningen VAR bra, men en tioåring är nog mer imponerad än jag själv var. Personligen tycker jag nog att man kunde gjort mycket mera för att levandegöra förlisningen och människorna som gick sitt öde till mötes i Ishavet. Jag kan inte låta bli att tänka på Tut Ankh Amon-utställningen när den var i Malmö. Hade man gjort flera replikas och miljöer hade det utställningen kunnat tas till en helt annan nivå. Att man fick stå i kö i en timma för att komma in höjde hellre inte totalintrycket till skyarna.
Bildkälla: destinationhalmstad.se/gora/evenemang/titanic.html
Det var hur som helst en trevlig dag och vi passade på att titta på en del annat på hemvägen. 
Vi tog småvägarna genom odlingslandskapet och stötte på trevliga små upplevelser här och var. 
 Inte för att jag minns exakt vad vi tittade på men det var mysigt. Trots allt är det vi uppskattar mest att vara tillsammans och göra saker ihop. Vad det är vi gör spelar en underordnad roll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...