söndag 4 maj 2014

Vad glad jag är - jag har hjälpt igelkottarna

Det kom ett mejl som gjorde mig så glad. Jag har hjälpt igelkottarna, eller rättare sagt har jag hjälpt Naturskyddsföreningen att kartlägga igelkottarna. Det är riktigt roligt att se vad det blir av det man gör. Här kom det svart på vitt bevis på vad medborgarforskning kan bidra till. Några klick på datorn när en igelkott observerats och se så bra det blev. Många bäckar små och väldigt små insatser från oss där ute och igelkottarnas situation är bättre känd än på länge.

bild lånad på naturskyddsforeningen.se
Det här var kul!

1 kommentar:

  1. Jag med! Och det är tack vare ditt tips! :)
    Känns kul att kunnat bidra till detta.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...