torsdag 22 maj 2014

Toarullekrukor

Ett odlingstips för fönsterodlare: fyrkantiga toarullekrukor. Just att de är fyrkantiga är optimalt, eftersom det inte blir något utrymme mellan dem och då håller de formen även när de är våta.
För något år sedan började jag odla i toarullar, men nu har jag hittat raffinerad modell av denna odlingsmetod, på Alternativ.nu förstås. Toarullar vikta till fyrkantiga krukor. 
chilin verkar trivas i toarullar
Sen hittade jag denna film om jordkuber på Youtube och insåg att DET är så jag skall odla nästa år, ihop med mina toarullar. Nu har jag knappt ett år på mig att leta reda på lagom stora plastbyttor att göra kuber av.

2 kommentarer:

  1. Smart!

    Själv ska jag testa att sätta toarullar över purjon istället för att kupa. Läste tipset någonstans och tycker det är värt att prova.

    SvaraRadera
  2. Oj så smart! Tack för tipset. ! :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...