tisdag 6 maj 2014

Ännu en helg när man knappt satt ner.

Det är inte jag som kommit på att våren är en hektiskt tid, men jag bekräftar det gärna. Allt slappande i vinter har nu bytts ut mot 'det-är-så-mycket-jag-skall-hinna', trots att jag var tidigt i gång med trädgården och var klar med vårfixet innan våren ens gett sig till känna.
Helgen som gick är bara ännu en bekräftelse på att det pressas in mycket i vårens schema.
Först var det Valborg. En fantastisk kväll med varm luft och härlig brasa. En sådan fin Valborg har vi inte haft på många år.
 Det stora trädet som föll i vintras började vi hugga in på och varken ung eller äldre kunde hålla sig ur trädet.
 Sedan vände vindarna till nordliga, sibiriskt kalla historier, och vi åkte till Liseberg över dagen. Grabben var glad och nöjd med alla karuseller som kunde åkas och vi andra kämpade mot illamåendet. 
 Två dagar med inglasning av växthus tog oss från 7 till 47 satta glas. Pojken och mannen satte på sidorna medan jag själv dinglade runt på taket.
 Som jag redan sagt tar detta projekt lång tid. Jag hoppas verkligen att det reflekterar att det blir ett robust bygge. Man kan i alla fall sitta på taket och sätta glas. Det kan man ju prova med ett aluminiumhus  Under förutsättning att man är i klassen flugvikt går det kanske - HAHA!
Fortfarande är jag osäker på mitt eget jobb. Jag har ju inte kittat fönster förut, så det är med stöd av YouTube som jag dragit i gång detta. Jag tror nog att jag gjort rätt, men säker...... nja!
Under tiden att vi andra sliter med bygget blir trädgården bara grönare och grönare. Bina surrar som små berusade pollenpiloter från blomma till blomma. Det är så härligt att lyssna till deras surrande.
 NU hoppas jag på lite regn så att jag kan få ägna en kväll åt att ligga på soffan och låta min rygg hämta sig lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...