tisdag 10 december 2013

Islänningens framsteg

Så här har det gått för islandströjan av hemmaspunnen shetlandsull. Jag har tagit mönstret jag gjorde online till ok och botten och sen har jag figurstickat efter min egen storlek med hjälp av provdockan. Det har fungerat ganska bra, men jag har kanske underskattat min rumpas bredd lite. Jag är osäker på om understa bården känns lite trång eller inte. Planen är att sticka ärmarna och prova igen och sedan blocka och prova igen. Är den för trång om baken då får jag banta. Ingen snack om saken
Detta är min första islänning någonsin men inte den sista. Jag funderar just nu på en väst i samma stil. Lite lägre krage och en smal ribbkant runt armhålen. Det blir efter julklapparna det.... om jag kan hålla mig.

7 kommentarer:

  1. Härlig känsla att sticka av eget garn och speciellt när det blir så fint :)

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin. Vad kul att göra mönstret själv och med eget garn.

    SvaraRadera
  3. Å så fin, det där oket ser ut som ett halsband!

    SvaraRadera
  4. Episk tröja! Helt fantastiskt fin!
    (Jag håller på och bantar mig i en tröja, utmärkt anledning för en något rultig och lat dam att göra något åt midjemåttet....dagsnotering är 92, jag ska ner under 88! Då kommer tröjan sitta fint och jag må lite bättre totalt sett. Det ser dock inte ut som att du har något överflöd att göra dig av med?)

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt fin tröja. Önskar dig också lycka till med växthuset, har gjort samma bevattningssystem som du efter att ha läst om det på din blogg. / Islänningen

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...