söndag 13 oktober 2013

En utfärd med nioårig guide

Min gullesöte son fixade för första gången i sitt liv en helt egen utfärd med anledning av min närstående födelsedag. Den grabben har potential.
Han fick givet vis fadern sin att utföra en del av det praktiska, så som att köra bilen, men det mesta hade han faktiskt ordnat helt själv, så som utfärdsmål, picknick, present och middag. Det här var den bästa födelsedagen på väldigt, väldigt länge. 
Jag blev firad med utfärd till Kämpinge bärnstensmuseum

 och den 'vikingatida' Trelleborgen i Trelleborg.
Vid Bärnstensmuséet fanns det även en miljöutställning av det ovanligare,
men absolut intressantare, slaget. Man har samlat strandfynd av alla slag och arrangerat det till talande konst.
Fint väder, god matsäck och en lycklig hund ingick också, liksom den
ultimativa överraskningen - fri shopping i bärnstensbutiken. Det var en mycket trevlig överraskning måste jag säga; precis vad jag behövde. 
På kvällen fick vi god mat och besök av Sarah.
En helt perfekt dag.
guide bakom pallisaden
Tack, grabbar!

2 kommentarer:

  1. Åh, din lyckans ost, en sådan fantastisk dag och en sådan fantastisk present!
    Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar och bugar. Det var visst en bra present.

      Radera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...