tisdag 24 september 2013

Färdig sedan länge

 Tröjan till mannen, den där som stickades enligt mattematikprincipen, har ju varit klar länge. Men det är tydligen fortfarande för varmt för att den skall vara i bruk. Nu tänker jag inte vänta ut honom längre. Den passar, det vet jag, men fotot får visa tröja utan man i.
Stoltast är jag över kragen, eftersom jag inte gjort sådan förut. Beställaren sade att man skall kunna ha tröjan utanpå en skjorta, och det vill jag mena att man kan, så till vida att man knäpper upp knappen. Återstår nu att se om han tänker använda den eller inte.

På bilderna ser tröjan grå ut, men den är mörkblå i tweed. Garnet är Rowans  'felted tweed' färg 150 av merino, alpacka och viskos.

4 kommentarer:

  1. Oj vad fin, jag stickade en tröja till min man för kanske 25 år sedan, han har tyvärr inte använt den särskilt ofta, tröjan till dottern blev dock en succé!

    SvaraRadera
  2. snygg tröja hoppas verkligen att han använder den
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. vilket jobb , men blev riktigt fin .

    SvaraRadera
  4. Lycklig man du har :) den var super snygg

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...