lördag 8 december 2012

God stugvärme inne, snö och kallt ute


Det här kallar jag riktig vinter. Vi har världens finaste värme och mys inne och ute är det vit och fluffig snö som ger undertecknade behövlig motion och hund och unge glada skratt. Myyyys! Detta gillar jag.

 Nu har vi också, äntligen, fått adventsljusen gjorda. Det blev lite förseningar i den saken på grund av en viss utlandsresa för jobbets räkning, men vi blev klara innan andra advent. CC gillar, som syns, guldpynt på ljusen. Jag fick klara mig med silver för han SKULLE ha guld - punkt slut. Nästa år köper jag två guldfärger.

Brasa, snö, ljus, glögg, mys, julkalender i soffan ---- ah!
Och förra lördagen cyklade CC och jag till bion - då såg det ut så här (precis innan snön kom).

1 kommentar:

  1. Ja, jag trodde bara knappt att vi skulle få någon snö i år, men så kom både snön och kylan på en och samma gång. Jättefina ljus :) Glad 2:a advent!

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...