måndag 8 oktober 2012

42 - svaret på universums gåta och allting (om trattisarna)

kan man tro att detta är 7:e oktober?
Nu vet jag att det är sant. I Liftarens Guide till Galaxen beräknas det att 42 är svaret på 'frågan om universums gåta och allting'. Igår blev jag 42 och DÅ hittade jag trattkantarellerna. jag har aldrig tidigare hittat dem (men alla andra har ju) och jag stod bokstavligen mitt i dem innan jag SÅG. Jag måste vid det här laget ha trampat ner några miljoner trattisar utan ens ha sett dem. Skamligt!
mina förstplockade
 Härmed är det bevisat att 42 är svaret på allt, även trattisarnas gåta. Q.E.D.
HÄR växer de!
 Och vi hade en underbar dag i skogen. Vi grillade, åt, svampade, snackade och tårtade. Ljuvligt! Tack till alla som förgyllde min dag, även trattisarna - skogens guld. Och tack till de som inte kunde komma för ljuvligt gott te direkt från Azoerna!

(Det utdelades förresten bragdmedalj till eldmästarna. Veden var inte just torr efter senaste tidens regnande.

4 kommentarer:

  1. Grattis
    vilken toppen dag du blev bjuden på
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Gratulerar till åren! Och att du den dagen såg ljuset! Men det sa inte pang bom som i boken i alla fall! Men är det inte fantastiskt när man väl upptäcker trattisarna, det är ju som om man ser ljuset. Och visst är dom härliga att ta i! Det blir som en liten sjukdom att jaga dom!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott. Vilken underbar plats de växer på sen då. Ett magiskt landskap, så kanske har de hållt sig gömda tidigare :)

    SvaraRadera
  4. Ja, de är lite luriga. Man måste se EN först, innan man får se resten :)
    Grattis i efterskott. Min blogroll är inte så duktig på att uppdatera inläggen som den borde, så jag missar dina senaste inlägg emellanåt :/

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...