tisdag 11 september 2012

Kaffe-cosy och te-cosy

Restgarner: problem eller möjlighet?

Helt klart en möjlighet att få göra sådant som kanske inte är så enormt nyttigt och nödvändigt men riktigt, riktigt kul. Just nu spanar jag inte mönster på Ravelry för att göra mig en st. kaffe-cosy till pressokannan och en st. multi-tekanne-cosy som jag skulle kunna ha på flera av mina tekannor.

Jag känner mig lite tråkig när jag måste erkänna att jag är mest förtjust i en enkel ribbad modell. Det finns ju supercoola cosies, så varför denna tråkiga? Man är som man är, Tråkfia eller ej. Vem vet, kanske blir det något helt eget, men det är aldrig fel att inhämta inspiration från duktiga handarbetare.

Kolla bara in de här alstren. Häftiga va!

Groda på näckrosblad















Korall direkt från revet










En modern vilde
(pipen på kannan är näsa)










Ett gäng kaniner i skogen

1 kommentar:

  1. Vilka läckra!
    Den där ribbade... Skulle man ju kunna göra likadant som Easy-Peasy-Beenie mössan:)
    (Har själv sydd. Väldigt viktig för en "teoman" och dessutom synnerligen populär sitta på för ena siamesen...)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...