tisdag 25 september 2012

Första garnet

Ja, då har jag spunnit (tror jag) mitt första garn. Trots de taskiga rullarna fungerade det ganska bra att spinna. Egentligen är det väl bara en ulltråd, men jag väljer att se det som ett enkeltrådigt garn.

Slända, ull, kardor och 30 timmar var vad som skulle till. 41 gram prima (?) ullgarn att göra en .... öh provlapp.... eller något ditåt av, blev det.
Nu skall det kardas och spinnas så att jag hinner göra alla nödvändiga misstag innan den där sländspinnarkursen jag anmält mig till.
Växthuset är fortfarande fullproppat med ull i tre olika stadier: mycket skitigt, skitigt och hyfsat rent. Efter tredje stadiet får ullen komma in och bli kardad inomhus. Vad växthus är BRA till mycket!

2 kommentarer:

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...