söndag 24 juni 2012

Utbyggd sandlåda


Sandlådan 'behövde' ännu en gång byggas ut. Den här gången var det ovanligt nog, jag själv som kände behovet av utbyggnad. Orsak: min vindruvsspaljé hade anekterats av kulbanebyggande ungar - inte okej.
Så här var sandlådan ursprungligen - bilden är tagen för ett år sedan när den var helt nybyggd. 
Ganska snart kom det ett klättertorn på sandlådan.
..och sedan en sida med armeringsnät för kulbana, men ...
.. det var för lite, så det fick bli två sidor.
NU är sonen nöjd med själva nätdelen, men han säger att vi måste bygga ut plattformen. Det får faktiskt dröja lite.
 Tills dess kan vi låtsas att vi har barn i bur. Åtminstone när vi tycker att de är för vilda.
Själv tycker ungarna att det är all tider grej. Nu har de kulbana, vattenbana, plattform och sandlåda i ett. Riktigt bra, om man skall tro sonen. MEN, han har redan utbyggnadstankar. Som man bäddar får man ligga.

3 kommentarer:

  1. oj vilken sandlåda den skulle mitt barnbarn älska
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  2. Ni är så duktiga, allihop! :)
    Jag har fått staketvinsticklingar av svärmor. Har du några bra nybörjartips på lager?

    SvaraRadera
  3. En sån´ härlig skapelse till barnen! Kreativt och roligt. Kul att de själva får önska och bestämma.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...