fredag 18 maj 2012

Projekt foga om badrumsgolvet

Ännu ett kapitel i följetongen ”Chabby blir Chick”. I detta avsnitt är det badrumsgolvet som får sig en behövlig ansiktslyftning med nya, vita fogar. Där vi tidigare hade grådassiga och spruckna fog-missfoster finns det nu kritvita, smutsavvisande och mycket jämna fogar. Att det tog sex år att få till denna uppgradering orsakades främst av lättja, men även av husägarens goda smärtminne. Hur ont får man i ryggen av att sitta på huk/knä i åtta timmar slaskande med puts, smutsvatten och andra  otrevligheter? Svaret är – mycket ont. Men bra blev det och jag är inte ledsen över att ha det bakom mig. Även kakelugnen fick några upphottade fogar, och det var inte en dag för tidigt.  

Nästa projekt – betydligt mindre men inte obetydligt. Sortera i många årgångar av handarbetstidningar och SLÄNGA det jag aldrig kommer att använda. Med en god bok i örat skall det nog kunna bli ett riktigt mysigt projekt, särskilt i jämförelse med fogandet. Och vem vet, kanske dyker det upp några riktiga guldkorn.

1 kommentar:

  1. Ja, trevligt och fräscht blev det, men jag skulle inte vilja byta arbetsuppgift med dig :)

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...