fredag 13 april 2012

Monsterdödaren slår till igen

Ibland är hela världen full av monster. Blixten blev ett monster när han upptäckte mina nyplanterade allåkerbär. Dem drog han upp och slaktade när jag vände ryggen till tre sekunder. Monstersvampen [buxbomssoten] har tydligen slagit till på mina buxbom och internätet har helt klart drabbats av teknikermonster, för något bredband finns inte.

Men skam den som ger sig. Blixten åtgärdades genom utskällning följt av inkommendering [i hall]. Monstersvampen går enligt vad jag hört inte att åtgärda. Här fick det bli en workarround: plantering av 100 sticklingar av min favoritbenved. Men Teknikermonstren - de som arbetar [tveksamt det förresten] på Telenor och som allt sedan Skärtorsdagen suttit på sina rumpor och kliat sina navlar, de är de värsta av alla. De bestämde sig för att sätta in åtgärd mot det kassa bredbandet just som jag skulle arbeta hemifrån.  Dessa tekniker orsakade då total frånvaro av bredband. Småpanik där med tanke på att jag har liiiite mycket att göra just nu. Hur som helst så tog dessa tekniker mer än sju dagar att komma på att jag faktiskt hade rätt i att jag inget bredband hade och tänk - de ursäktade sig och erkände att de gjort fel. DÅ, kan jag säga är det en s.k. MAJOR F-UP de gjort, för sådana erkännanden och dessutom löften om monetära kompensationer DE sitter långt inne i telefonibolagen. Jag måste ha gjort ett bestående intryck med min höga kompetens, eller något sådant.
Men vad göra utan internät??? Tänka tänka tänka och jo, jag har ju internät (med annan leverantör) i min telefon. Undrar om inte det kan användas. Hon knappar runt lite hit och dit. Trycker på knappar som verkar ha med Blåtand och internät att göra och VIPS - telefonen är nu mitt modem och jag kan surfa utan min """internätleverantör"""" [frustrations-leverantör? dumdum-leverantör? inkompetens-leverantör?] och dessutom mycket snabbare än innan. HAHAHAHAHA!

Jösses vad skönt det är att skriva av sig. Nu är jag glad igen! Jag måste bli författare när jag blir stor.

Summan av kardemumman blev alltså en klar förbättring mot tidigare. Man kan därav lära att det inte finns något ont som inte har något gott med sig. Internätet blev snabbare och finns nu över allt, inte bara i hemmet. Allåkerbären blev till minst tio plantor mot tidigare bara två och buxbomen får stå kvar tills den bevisligen är död och då har jag en massa fina benved att ersätta dem med. SKAM DEN SOM GER SIG!

PS - jag sade upp internätet idag. De kan ju försöka sälja det till någon annan, om de kan. Kom ihåg! 11/6 2013 måste jag ha hittat annat internät. Fasiken att jag band mig på så lång tid. Gör aldrig om det!!!!

7 kommentarer:

  1. Tur du sa upp det nu så du inte glömde det sen och var kvar ännu längre.
    Men det var väldigt mycket monster vid dig på en gång, ett hade väl varit nog.
    Tur du har lösningar i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Ja, det mesta brukar ju ordna sig till slut.. ; )
    Trevlig helg!
    /Cika

    SvaraRadera
  3. Som du säger, inget ont utan det har nått gott med sej
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Det mesta blev ju bra... men inte det där med buxbomen... Det är ju onödigt tycker jag.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Blixten ville säkert bara hjälpa till, men så blev det inte riktigt som han hade tänkt.
    Teknik och internet är som det är. Synd på buxbomen. Kanske hittar du någon mirakelkur vad det lider?

    SvaraRadera
  6. Bra att du inte låter dig hunsas av några monster. :)

    SvaraRadera
  7. Tack för all uppmuntran. Vad det lider blir det väl ordning på saker igen, men just nu verkar det vara mest kört, åtminstone med internätet.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...