måndag 13 juni 2011

Färdig stomme!

Hurra!
Stommen är klar. Jubel och champagne. Kom och fira med mig.
I detta läget är det enormt viktigt att mäta in att alla vinklar är räta och att alla väggar är i lod och våg. Glöm inte att mäta husets diagonaler. Om de är identiska är huset kvadratiskt och hörnen därmed räta vinklar. Se där - man KAN få nytta av gymnasiematten. Om dina vinklar och lod är som de skal är det bara att börja inglasningen.

Glas sätts från hörnen och in. Man glasar en sektion i taget och fördelar sektionerna jämt över huset. Således blir mittsektionen på varje sida kvar till sist. Den kan vara lite knivig att få på plats, men dra lite här och där och spänn skruvarna så ordnar det sig.

4 kommentarer:

  1. GRATTIS och skål!! :o) Tittar in en dag!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hehe!
    Tackar. Nu gräver jag som en mullvad.

    SvaraRadera
  3. Eva Ortega Paino14 juni 2011 kl. 19:07

    Congratulations, my dear! You're so clever! X

    SvaraRadera
  4. Men vad fint! Jag kan lätt föreställa mig hur ymnigt grönt det kommer att vara när du grävt färdigt och lite till.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...