tisdag 17 maj 2011

Vissa hoppas på snabba framsteg



... det vill säga på att växthuset snart blir klart. Med mitt nuvarande tempo kommer dessa små att hinna växa ut över hela köksgolvet innan jag blir klar. Någon som kan ta emot hyresgäster?

Jag kan förresten tipsa om mina toarulle-krukor. De är världsbäst till meloner, gurkor, squash, kronärtskockor, luktärtor och andra lite större växter som ogärna planteras om. Sätt rullarna tätt i någon balja (jag använder en gammal grönsakslåda från kylen), häll i jord och så dina frön. När rötterna kommer ut där nere är det dags att kruka om eller plantera ut. Enkelt, snabbt och billigt.

Avklippta mjölkkartonger är också jättebra att så i. Skall man ha dem länge kan det vara läge att klippa av hörnen och sätta kartongerna på ett fat. På en braspanna (som man får gratis på återvinningsstationen) får det plats med 30 kartonger med växter.

2 kommentarer:

  1. Så härligt det ser ut! Jag har också provat toarullar, men hos mig blöts de ofta upp och går sönder av att jag vattnar!
    /Cika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du lämnade tips i länksamlingen! Mjölkkartonger har jag inte testat - måste ju absolut provas, bra tips! En bonus jag inte tänkte på när jag startade länksamlingen var att jag ju nu fick hitta till din fina blogg :-)
    /Annika

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...