söndag 22 maj 2011

Pallrester

 

Vad gör man då av allt spillvirke? Det använder man till att stabilisera gjutformen. Väninnan påpekade ett par gånger att betong är starkt, så en för svag gjutform kommer genast att tyckas ut av betongen. Enda sättet att undvika detta är att ha en stark form. Nu tror jag på min form, men för säkerhets skull tänker jag ändå stabilisera den med distansklossar som jag trycker in mellan formen och jordväggen. Och när jag nu har ett gäng utmärkta ”fötter” över från mina lastpallar så är den saken redan avklarad. Det är inte vackert, men det kommer att fungera.

1 kommentar:

  1. Jag är så imponerad, följer detta med spänning.

    SvaraRadera

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...