onsdag 25 maj 2011

Gjutning

Stilig jag är i munskydd va!
Det känns som om det tagit en oändlighet att komma till gjutningen. Men äntligen var det dags.
Ett ton grovbetong, en inlånad brocka (cementblandare), en skyffel, en skottkärra  och en massa vatten. Det är receptet på min sockel. Och nu har jag gjutit.
Det tog sju timmar, men det var betydligt enklare än jag vågat tro.

Väl armerad betong
Det svåraste var att få säckarna upp i brockan.
De har ju en högst oergonomisk form och är dessutom både dammande och tunga (25 kg). Att blanda betongen och få ner den i formen var minsta problemet.
made by me!!!



I skrivande stund har det gått fem timmar sedan jag blev klar. Om formen är hel när jag vaknar vågar jag nog tro på att ha utfört ett vällyckat jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skrev en rad. Jag uppskattar det verkligen.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...